به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شمال نو، اسماعیل فولادی سوادکوهی با اشاره به اهمیت نگهداری و تعمیر ماشین آلات و تجهیزات راهداری اظهار داشت: سرویس کاری صحیح و استاندارد می تواند در افزایش طول عمر ماشین آلات موثر واقع شود و از توقف ناگهانی تجهیزات راهداری در زمستان جلوگیری کند.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد برنامه مدون نگهداری ماشین آلات تصریح کرد: برای استفاده بهینه و افزایش طول عمر ماشین آلات و تجهیزات راهداری، اجرای یک برنامه دقیق امری ضروری است که در این راستا طرح مراقبت از آنها یکی از مواردی است که برای ماشین آلات سنگین ،نیمه سنگین و سبک این اداره کل به طور جدی انجام می گیرد.
فولادی سوادکوهی به ضرورت بازسازی ماشینآلات راهداری و حفظ توان آنها به عنوان یک سرمایه ملی بر آمادگی تجهیزات راهداری در فصول سال تاکید کرد و افزود: فن نگهداری صحیح و تعمیرات بموقع آنها در آمادگی ماشین آلات راهداری در همه فصول سال بویژه در راهداری زمستانی نقش موثری خواهد داشت که در این زمینه اقدامات اساسی براساس ظرفیت موجود در دست اجراست.
وی گفت: در آستانه راهداری زمستانی اتخاذ تصمیمات صحیح و به موقع ،بهره گیری از امکانات و تجهیزات موجود منابع انسانی و منابع مالی، تأمین اعتبار لازم برای انجام فرآیندهای راهداری، تأمین نمک لازم، تجهیز ماشین آلات راهداری و تعمیر و بازسازی آنها، تهیه اقدامات و هماهنگی لازم برای ماشین آلات راهداری، آمادگی کامل نیروهای راهداری، انجام بازدیدهای منظم و مستمر از راهدارخانهها، جانمایی راهدارخانهها، انجام هماهنگی های لازم با ادارات هواشناسی در ارتباط با آمادگی با بحرانهای احتمالی از جمله مهمترین مواردی است که با همکاری و تعامل همکارانمان تا به اکنون صورت گرفته است.
معاون راهداری استان ادامه داد : نجات جان یک انسان برای قشر راهداری مهم بوده و تلاش میکند همواره راه را برای عبور کاربران و مسافران هموار کرده و نوید بخش آرامش در جاده ها باشد که این امر در فصول سرد سال از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار است.
جابهجایی بیش از دو میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران
مازندران رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: درشش ماه سال جاری ۲ میلیون و ۵۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جا به جا شدند.
عیسی خادمی اظهار داشت: ۲ میلیون و ۵۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در قالب ۴۳۵ هزار سفر جابهجا شدند.
وی تصریح کرد: سیاست این اداره کل، جابجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود.
خادمی گفت: فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تپسی و سواری شخصی در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، لذا توصیه میگردد هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفه ای، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر با رانندگان حرفه ای و… هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده کنند.
وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش جابجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه می گردد و لزوم ارتقاء ارائه خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در سیستم حملونقل زمینی، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران مسئولیت دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل و نقل هستند.
خادمی اظهار داشت: در مازندران ۲۲۵ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتها و پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرارگیرد و درصورت لزوم در کمیسیونهای مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
















