به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شمال نو، جلال کاظمی گفت: عمده کالای جابهجا شده در این مدت ذرت دامی- شن و ماسه-جو- مرکبات -انواع بنزین- فراورده های لبنیاتی – سیمان کیسه ای – نفت گاز- سیمان فله ای – شیر فله بوده است.
وی اظهار داشت: در همین بازه زمانی(هفت ماهه) ۹۵۴هزار و ۷۱۱ فقره بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل کالا استان مازندران صادر شده است.
رییس اداره حمل و نقل کالای استان گفت: ۱۴۹شرکت حمل و نقل و شعبات در سطح استان مازندران فعال هستند.
کاظمی تعداد انجمنهای صنفی کارفرمائی شرکتهای حمل و نقل کالای استان را ۷، تعداد انجمنهای صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل کالای استان ۱۳،کانون انجمنهای صنفی کارفرمائی شرکتهای حمل و نقل کالای استان یک،کانون انجمنهای صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل کالای استان یک اتحادیه حمل بار استان یک عنوان کرد.
جابهجایی بیش از ۲ میلیون و ۳۷۷ هزارمسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در هفت ماه سال جاری ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جا به جا شدند.
عیسی خادمی اظهار داشت: ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار مسافر با ناوگان حملونقل عمومی مسافر در قالب ۵۱۲ هزار سفر جابهجا شدند.
وی تصریح کرد: سیاست این اداره کل، جابهجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکتها و ناوگان عمومی انجام میشود.
خادمی گفت: فعالیت غیر مجاز سایتها و اپلیکیشنهای اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تپسی و… و سواری شخصی در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، لذا توصیه میگردد هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفه ای، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر با رانندگان حرفه ای و… هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده کنند.
وی همچنین در ادامه خاطر نشان ساخت: در بخش جابهجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه میگردد و لزوم ارتقاء ارائه خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در سیستم حملونقل زمینی، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران مسئولیت دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل و نقل هستند.
خادمی اظهار داشت: در مازندران ۲۲۵ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتها و پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم در کمیسیونهای مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
















